Foz do Iguacu en Puerto Iguazu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Gerhard en Debbie Jansen - WaarBenJij.nu Foz do Iguacu en Puerto Iguazu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Gerhard en Debbie Jansen - WaarBenJij.nu

Foz do Iguacu en Puerto Iguazu

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Gerhard en Debbie

07 Maart 2014 | Brazilië, Foz do Iguaçu

2 super leuke dagen achter de rug.. Bij de cataratas geweest.. oftewel: de watervallen. En wat voor watervallen! Wat zijn die groot zeg! En super mooi!
Woensdag zijn we naar de Braziliaanse kant van de watervallen geweest. Het was 's ochtends nog bewolkt, omdat het 's nachts geonweerd had. Maar dat was ook wel even lekker koel. Via een wandelpaadje kwam je steeds dichterbij de watervallen, en had je steeds een andere view op de watervallen. Erg mooi! Onderweg ook nog een soort wasbeertjes tegengekomen..
Na het tripje bij de watervallen zijn we nog even de stad in geweest. Langs wat winkels gestruind, op zoek naar een bank om te pinnen. Dat bleek erg lastig.. Om de een of andere reden wilden de pinautomaten ons steeds geen geld geven.. Maar na wat kilometers lopen, heen en weer gereis met de bus, en uiteraard ook wat broodnodige stops om te eten en te drinken.. konden we uiteindelijk met geld op zak weer terug naar het hostel. Waar we een heerlijke duik in het zwembad konden nemen en nog even van de zon konden genieten.

Vandaag zijn we naar de Argentijnse kant van de watervallen geweest. Dit was nog mooier dan de Braziliaanse kant.
We hebben eerst een wandeling van 7 km gemaakt door de jungle in het park. Hier hebben we veel vlinders, spinnen en salamanders gezien, maar ook een grote leguaan, apen en een niet gedefinieerd beest (we twijfelen tussen een zwijntje, een soort miereneter of een marmotachtig beest). Super genoten! Daarna door naar de bovenkant van Devil's Throat. In één woord: wauw! Hier komen een heleboel watervallen samen, en ontstaat er een grote watermassa, waar een soort mist van opstijgt, wat het heel mysterieus en machtig maakt. In de watervallen zagen we een prachtige regenboog..

Na het bezoek aan de watervallen door naar het stadje, en ons bezoek aan Brazilië afgesloten met een heerlijke Braziliaanse maaltijd.. dwz veel vlees.
Moe en voldaan kwamen we uiteindelijk in het donker weer bij het hostel aan.

Deel 1 van de reis is geslaagd!

• 07 Maart 2014 - 07:31

Mieke:

Wat een mooi verslag weer, heel beeldend ook. Op naar het 2 e gedeelte van de reis, nog veel plezier.

• 07 Maart 2014 - 08:02

Els:

Wauw! Geweldig! In een paar dagen al zoveel gedaan en gezien. Heerlijk.. Genieten met z'n 2tjes. X

• 07 Maart 2014 - 08:27

Hanneke:

Super gaaf, lekker genieten!!!!! Hele dikke kus voor jullie...

• 07 Maart 2014 - 09:15

Joke:

Wat een mooi verhaal, het is net of we er zelf weer liepen. Kippenvel bekruipt ons bij de gedachten aan dat prachtige natuur park. Wat leuk dat jullie ook zoveel dieren al hebben gezien. Een fijne doorreis naar Argentinië gewenst. Lieve kusjes Fred en Joke

• 07 Maart 2014 - 10:45

Jolijn Geerling:

Klinkt echt super! En wat een foto' s, mooi zeg! Leuk ook dat je al zo veel ' vreemde' beesten hebt gezien. Heel veel plezier verder!

• 07 Maart 2014 - 12:50

Pap En Mam:

Fijn weer wat van jullie te horen...
    En wat is het daar mooi!!
    Zo kunnen we lekker meegenieten...
    Kus..

• 07 Maart 2014 - 13:13

Tonnie Goes:

Wauw wat mooi verslag en belevenis, geniet en het verlangen om dat gedeelte van de wereld nog een te bezoeken wordt gevoed ;-)) liefs, Tonnie

• 07 Maart 2014 - 16:37

Tim En Jiska:

Hey debbie en gerhard goed om te lezen en zien dat het bij jullie zo goed gaat. Wel grappig wij in ecuador en jullie in argentinië. We willen na jullie reis graag alle fotos zien voor nieuwe reis ideeën. Wij hebben nu 9 uur te killen op quito airport voordat we naar peru vliegen dus eindelijk tijd voor verhalen.

• 07 Maart 2014 - 19:07

Gertjan:

Gaaf zeg! In zo'n korte tijd alweer zoveel gezien en meegemaakt.

• 09 Maart 2014 - 20:08

Joke Wisseloo:

He vakantiegangers wat een mooie start van jullie reis,.OOk voor ons een mooie herrinnering we genieten met jullie mee. Veel plezier
    JoJo Wisseloo

• 12 Maart 2014 - 14:07

Rob:

volgens mij heb je neusbeertjes gezien. die zwerven daar overal. je kunt ze ook in Artis zien!