Een heleboel wijntjes en biertjes later.. ;) - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Gerhard en Debbie Jansen - WaarBenJij.nu Een heleboel wijntjes en biertjes later.. ;) - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Gerhard en Debbie Jansen - WaarBenJij.nu

Een heleboel wijntjes en biertjes later.. ;)

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Gerhard en Debbie

07 April 2014 | Argentinië, Mendoza

Inmiddels een tijdje geleden dat we de laatste blog hebben gepost.. We hebben El Bolsón en Mendoza alweer achter ons en zijn nu in Salta aangekomen. De laatste Argentijnse bestemming.. Hier wordt het wat cultuur en natuur opsnuiven. Terwijl de afgelopen week vooral in het teken stond van eten en drinken.. Zie hieronder het verslag van een erg lekkere week ;)

Vrijdag 28 maart zijn we naar El Bolsón vertrokken. Wat was dit een leuk plekje! We zaten in een mooi en gezellig hostel net buiten het stadje. We hadden een soort van eigen huisje, compleet met beneden en boven verdieping.. Het hostel had een grote tuin en een eigen pub, waarin je elke avond gezamenlijk kon eten van een heerlijk verse en gezonde maaltijd. En het ontbijt was ook super, met lekker vers gebakken brood en verse jam van de vruchten uit de omgeving. We hebben elke avond gezellig gekletst en veel zelf gebrouwen biertjes gedronken en erg leuke mensen ontmoet..

In El Bolson hebben we verder een dag gewandeld, naar een waterval en een rots die eruitziet als een Indiaan. Leuke wandeling, maar we merkten allebei dat we niet heel fit waren en waarschijnlijk ook wel even genoeg gewandeld hebben, aangezien we allerlei pijntjes kregen..
We zouden de dag erna gaan kanoën op het meer, maar de man van de kano’s bleek het te zijn vergeten. Uiteindelijk was dat eigenlijk helemaal niet erg, want toen konden we naar de markt. El Bolson is echt een hippiestadje, en er wordt veel handwerk en allerlei soorten eten en drinken aangeboden, wat zelf gebrouwen, verbouwd of gemaakt is. Dus we hebben ons heerlijk volgepropt met van alles.. Daarna zijn we nog naar een kaasboerderij gegaan en hebben lekkere verse kaasjes gekocht, en naar een viskwekerij, waar we lekkere verse gerookte visjes hebben gehaald.. Wat we vervolgens op ons gemakje op hebben gepeuzeld in de tuin van het hostel. Daarna heeft Debbie yoga gedaan (met mooi weer werd er yoga in de tuin gegeven) en heeft Gerhard een fles wijn leeggedronken met één van de Nieuw-Zeelanders die we de dag ervoor hadden ontmoet.. Na de yoga hebben we met een stel Kiwi’s en Aussies nog meer flessen wijn gedronken en met zijn allen gegeten en nog meer gedronken.. Erg gezellig. Zo’n avond waarop je met zijn allen van wijnkurken een Franse man en vrouw knutselt..

Woensdag 2 april zijn we verder gegaan naar Mendoza, de wijnstreek van Argentinië. Die dag regende het, dus geen verkeerde dag om te reizen.. De volgende dag kwamen we ’s ochtends om kwart voor 7 aan in Mendoza. We konden pas om 12 uur onze kamer in, dus we zijn wat rond gaan wandelen en gaan ontbijten. Nadat we hadden gedoucht en een middagdutje hadden gedaan (waar we behoorlijk aan toe waren na een nacht weinig slapen in de bus) hebben we wijn en lekkere dingetjes gehaald bij de supermarkt en zijn we gaan borrelen in de tuin van het hostel. Ook hier hadden we al snel gezelschap van een Australier. ’s Avonds zijn we ook met hem uit eten geweest bij een parrilla (BBQ) buffet restaurant. Gezellig, en ook weer veel wijn en vlees..

Vrijdag zijn we een wijntour gaan doen op de fiets, samen met een stel uit Denemarken. Erg leuk om op de fiets door de wijnvelden van Mendoza te gaan. We hebben super boeiende rondleidingen en wijnproeverijen gehad, in grote en kleine wijnbedrijven. We hebben de hele dag een beetje rond gefietst, wijn gedronken, lokale hapjes en likeur geproefd, en veel gezien van het wijn maak proces.. En ’s avonds hebben we de dag goed afgesloten en zijn we nog heerlijk uit eten geweest, weer met het Deense stel.

Zaterdag 5 april was het dan weer tijd om verder te reizen, naar Salta. En ook die dag regende het. Perfecte timing..
De busreis was alleen wat minder perfect.. In totaal 10 uur vertraging en een kapotte airco. Dus record sauna-zitten verbroken: 28 uur!
Maar uiteindelijk zijn we veilig en wel aangekomen. En we zijn alweer bijgekomen van de busreis. Klaar om weer nieuwe dingen te gaan zien en doen!

• 07 April 2014 - 16:44

Evelien:

Leuk om weer jullie belevenissen te lezen! Geniet lekker van de nog komende wijntjes en biertjes!

• 07 April 2014 - 16:55

Pap En Mam:

Klinkt allemaal erg gezellig! Je mag wel vast boeken bij de AA :)
    Dikke knuffel van ons!!!

• 07 April 2014 - 16:59

Els:

Haha, heerlijk een wijnweek! Ben benieuwd hoe julile eruit zien na bier, wijn en vlees ;-) Neem maar een lekker wijntje mee, dan kunnen we die baas maken in NL net voor onze reis. Tja, die busreis... volgende keer toch vliegtuig? ;-) Genieten en ben benieuwd naar jullie volgende avonturen!

• 07 April 2014 - 18:52

Fred:

He het is goed dat jullie 28 uur in de sauna hebben gezetten, daar zweet je de alcohol en het vet er uit. Hihi.

• 07 April 2014 - 21:52

Alie:

hé gerard en debby , leuk om jullie verslagen en reis zo te volgen.weer veel nieuwe ervaringen en ontoetingen.geniet van het goede,groet ook van erik,alie

• 07 April 2014 - 21:55

Joke De Bruin:

Volgens mij hebben jullie niet genoeg aan 3maanden. Wat een heerlijke tijd maken jullie door. Geniet er maar van. Kusjes Joke

• 08 April 2014 - 13:29

Anne-Ruth:

Ooh! Wat klinkt dat allemaal heerlijk zeg!!:)
    Geniet ook een beetje voor mij van de wijntjes;)
    Liefs

• 11 April 2014 - 20:28

Thomas & Corinne:

Leuk om jullie verhalen te lezen. De tijd vliegt vast voorbij met al die bijzondere momenten die jullie meemaken. En natuurlijk door de wijntjes die jullie drinken:)